Nu Skin

Leguma pe care trebuie să o eviți dacă ai probleme cu tiroida

Miercuri, 08.02.2017
de Mihaela Onofrei

Tiroida este o glandă în formă de fluturaș așezată lângă corzile vocale. Această glandă are rolul de a produce hormonii T3 și T4, hormoni ce îți controlează metabolismul. Pentru a produce acești hormoni, corpul tău folosește iod. Aproape 80% din iodul pe care îl consumi este folosit de glanda tiroidă. Dacă dieta ta este deficitară în iod, atunci ai o tiroidă hipoactivă, boală cunoscută și sub numele de hipotiroidism.

Această boală poate fi agravată dacă consumi legume crucifere. Aceste legume încetinesc procesul de producere a hormonilor T3 și T4 și astfel metabolismul este mult mai lent. Efectele unui metabolism lent sunt: luarea în greutate, tensiunea arterială mică și o sensibilitate crescută la frig.

Care sunt aceste legume crucifere?

Gușa ascunde o glandă tiroidă mărită, cauzată adeseori de hipotiroidism. Mâncărurile care duc la mărirea gușei conțin substanțe care îți afectează tiroida, încetinind procesul de producere a hormonilor. Legumele crucifere care conțin aceste substanțe sunt: toate tipurile de varză, broccoli, conopida, varza kale, muștarul și napul.

Dacă ai o tiroidă normală, atunci consumul acestor legume în cantități moderate nu te va afecta. Specialiștii au stabilit că trebuie să mâncăm zilnic cam 150 de micrograme de iod. Ca să îți faci o idee, o linguriță de sare conține cam 400 de micrograme de iod. Așadar, nu ar trebui să depășim o treime de linguriță de sare zilnic.

Cum putem mânca varza pentru a nu ne afecta tiroida?

Din fericire, acești compuși nocivi pot fi distruși cu ajutorul căldurii. Gătind aceste legume, vei fi sigură că funcționarea tiroidei nu este perturbată. Există mai multe tipuri de substanțe care îți pot afecta tiroida. Cele pe care le conține varza blochează enzimele care permit tiroidei să folosească iodul. Alte alimente care conțin aceste subtanțe sunt: soia, spanacul, căpșunile, piersicile și alunele. Pentru asigurarea unei bune funcționări a tiroidei, limitează consumul de astfel de alimente. 

Ce este deficiența de iod?

În țările dezvoltate, deficiența de iod este principala cauză care duce la hipotiroidism. Iodul a început să fie adăugat în sare în urmă cu aproape 100 de ani, tocmai pentru a preveni problemele legate de tiroidă. Dacă urmezi o dietă fără sodiu, poți mânca alte alimente bogate în iod, precum pește oceanic, scoici, alge de mare, ouă, brânză, înghețată, iaurt, lapte, pâine și sos de soia. De asemenea, poți găsi iod și în suplimente alimentare, însă ai grijă să nu depășești doza recomandată, pentru că iodul în exces poate cauza hipertiroidism.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.6 (5)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!