Adevarata Stare de Bine
Nu Skin

Întâmpină sezonul rece cu un sistem imunitar puternic: măsuri pe care să le iei acum

Joi, 12.09.2019
de Andreea Baluteanu

Vine toamna și, odată cu ea, nu aduce doar temperaturi mai plăcute sau peisaje superbe, dar și mai multe provocări la adresa sistemului nostru imunitar. Gripa și răceala sunt comune sezonului rece, de aceea acum este cel mai bun moment pentru a începe să acționezi împotriva lor.

La dificultățile care îi pot compromite funcționarea, sistemul nostru imunitar are nevoie de susținere. Îți recomandăm azi cele mai bune metode pentru a-ți întări rezistența în fața atacurilor virusurilor și bacteriilor. Cele 7 măsuri de mai jos sunt naturale, un motiv în plus să apelezi la ele!

Cum îți întărești imunitatea: 7 metode naturale

Stresul, alimentația dezechilibrată, lipsa de mișcare sunt factorii cel mai des vehiculați pentru slăbirea organismului tău. De aceea, măsurile pe care le iei în vederea întăririi imunității trebuie să vizeze în primul rând aceste probleme. Iată ce îți recomandăm noi!

Ai nevoie de o alimentație sănătoasă

Să nu te aștepți ca dulciurile sau fripturile suculente să te ajute în vreun fel atunci când este vorba despre imunitatea ta. Dimpotrivă, o alimentație bogată în grăsimi nesănătoase și zahăr va compromite organismul. Ai nevoie de minerale și de vitamine, esențiale pentru susținerea imunității, dar important este și să încerci să păstrezi un mediu alcalin în corp, care va îmbunătăți sănătatea ta. De aceea, alimentele organice sunt cele mai recomandate, legumele, nucile, semințele, mierea, ceaiul verde și fructele fiind de fapt cele mai bune prietene ale imunității tale.

Iată pentru ce se optezi cu precădere în această perioadă!

Citrice. Extrem de bogate în vitamina C, citricele pot diminua simptomele neplăcute ale gripei și răcelii cu peste 23%, spun oamenii de știință. Pe lângă ele, introdu în alimentație papaya, cartofi dulci și ardei iute, la rândul lor bogate în vitamina C.

Probiotice. Alimentele bogate în probiotice sunt extrem de utile florei tale intestinale, echilibrând populația de bacterii bune, ceea ce va întări mecanismele de apărare în fața virusurilor și bacteriilor. Mizează pe iaurt, pe murături și pe alte alimente fermentate.

Miere. Cu proprietăți antioxidante, antibacteriene, antivirale și antifungice, mierea e un leac pentru gâtul iritat, dar și unul dintre cei mai buni prieteni ai imunității tale.

Luptă împotriva stresului

Mai ales atunci când te confrunți pe termen lung cu stresul, poți ajunge la concluzia că este o parte normală din viața ta. Dar daunele pe care le provoacă sunt irecuperabile. Expunerea la niveluri cronice sau prelungite de stres crește producția de cortizol, care va cauza inflamație în corp și va determina înrăutățirea alergiilor și apariția bolilor autoimune. Ce poți face? Meditează zilnic: chiar și 10 minute cresc nivelul de anticorpi din organism și îmbunătățesc funcționarea sistemului imunitar, după părerea oamenilor de știință.

Dormi bine

Atunci când dormim, organismul se regenerează, putând să elimine liniștit efectele negative pe care le are stresul pe plan fizic, mental și emoțional. Dar atunci când, dimpotrivă, somnul tău e insuficient sau de proastă calitate, nivelurile de inflamație din corp vor crește exponențial, iar sistemul imunitar va fi slăbit. Conform studiilor, oamenii care dorm mai puțin de 7 ore pe noapte sunt de 3 ori mai predispuși riscului de a se îmbolnăvi decât cei care se odihnesc 8 ore sau mai mult. Dacă suferi de insomnii, poți apela la suplimente naturale precum Tulsi si Ashwagandha, adaptogeni care stimulează somnul și previn epuizarea.

Fă sport în mod regulat

Sedentarismul este unul dintre principalii dușmani ai sănătății, iar lipsa exercițiului fizic te va lăsa dezarmată în fața bolilor. Dimpotrivă, dacă practici sport în mod regulat, circulația sangvină este îmbunătățită, globulele albe ajung mai repede la locul infecției, iar plămânii lucrează mai bine, eliminând nu numai virusuri și bacterii, dar și substanțe cancerigene. Nu trebuie să faci nimic complicat, e suficient să depui 30 de minute de efort fizic moderat în mai multe zile ale săptămânii. De asemenea, lumina soarelui, care ajută corpul să producă vitamina D, aerul curat și mișcarea care implică libertate și bucurie vor face minuni pentru fizicul și psihicul tău.

De partea cealaltă, dacă depui activități fizice intense, mai ales atunci când ești nepregătită, poți ajunge să îți compromiți imunitatea: alergatul la maraton sau ridicarea de greutăți fără a avea forța fizică necesară poate face mai mult rău decât bine.

Renunță la obiceiurile nesănătoase

De cele mai multe ori, ne facem rău singure cedând în fața obiceiurilor nesănătoase. Fumatul, excesul de alcool, stresul cronic, consumul de dulciuri sau de alimente prea grase vor compromite imunitatea. Nu sunt recomandate niciodată, dar devin extrem de periculoase în sezonul rece.

Nu lua antibiotice decât dacă este absolut necesar

Nu vom contesta faptul că antibioticele sunt unul dintre cele mai prețioase daruri ale medicinei moderne, dar trebuie să știi că ele ar trebui administrate doar atunci când te confrunți cu infecții bacteriene extrem de puternice. Nu lua antibiotice doar dacă ești răcită sau ai gripă și sub nicio formă nu apela la ele fără îndrumarea medicului, „după ureche”. Asociaţia Indiană Medicală chiar le-a cerut medicilor să nu mai prescrie antibiotice dacă pacientul suferă de gripă sau de răceală.

Pune preț pe plantele care îmbunătățesc imunitatea

Știm că este mai bine să previi decât să tratezi, de aceea ține aproape plantele de mai jos, pentru o imunitate de fier!

Ca să ai o stare de bine zi de zi. Administrează-ți o lingură de pulbere de Moringa, care îți va oferi numeroase vitamine și minerale. Dacă vrei să trăiești mult și frumos, ai nevoie de fructul Amla sau Amalaki, cu un conținut de antioxidanți de 650 de ori mai mare decât al unui măr, conform studiului „The total antioxidant content of more than 3.100 foods, beverages, spices, herbs and supplements used worldwide” publicat în Nutrition Journal în 2010.

Ca să ai o imunitate de cinci stele. Organic India îți oferă ORGANIC INDIA Immunity, ce conține o selecție de plante minunate pentru tratarea și prevenirea răcelilor și în vederea întăririi imunității. Poți combina cu Neem, recunoscut pentru proprietățile sale antibacteriene, antifungice și antiseptice.

Ca să scapi mai repede de răceală. Imunitatea ți-a fost deja compromisă? Atunci apelează neapărat la formula de mai sus, ORGANIC INDIA Immunity, alături de Neem, de data aceasta administrată de două ori pe zi. E soluția ideală dacă suferi de oboseală, dureri de oase și de mușchi și de senzația de disconfort în gât.

Fii activă în protejarea sănătăţii tale și a celor dragi ţie și vei descoperi puterea de a aduce un impact pozitiv atât în viața ta, cât și în jurul tău! Intră în Comunitatea #AdevarataStareDeBine și descoperă beneficiile celor mai renumite plante medicinale ayurvedice, 100% certificate organic, oferite cu iubire și conştiinţă de ORGANIC INDIA.

Pentru detalii, vizitează www.organicindia.ro.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.5 (4)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!