Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Care este riscul să te îmbolnăvești de inimă în funcție de cât de repede mergi

Luni, 04.09.2017
de Mihaela Onofrei

„Mersul pe jos face piciorul frumos.” Deși a devenit mai degrabă o practică a persoanelor care nu își pot permite propriul mijloc de transport, mersul pe jos are mai multe beneficii asupra sănătății decât te-ai fi gândit vreodată. Astfel, nu doar te ajută să îți ții greutatea sub control, ci și să îți păstrezi starea de sănătate a inimii.

Mersul pe jos face parte din categoria exercițiilor cardio, care împiedică acumularea de kilograme, prin care poți să îți întărești mușchii și oasele, dar și să previi anumite boli, inclusiv cele de inimă. Viteza cu care mergi poate spune foarte multe lucruri despre starea ta fizică, iar un studiu recent a descoperit că poți afla care este probabilitatea de a muri de boli de inimă, în funcție de viteza cu care te deplasezi.

femeie care merge pe jos

Iată care este riscul să te îmbolnăvești de inimă în funcție de cât de repede mergi!

Adulții la vârsta a doua care obișnuiesc să pășească încet prezintă riscuri de două ori mai ridicate de a muri de boli de inimă, în comparație cu persoanele care merg repede. Cei care un un IMC (indice de masă corporală) mic sunt supuși celui mai mare pericol din cauza subnutriției și a pierderii de masă musculară, ambele fiind influențate de lipsa de mișcare.

Rezultatele unui studiu publicat în European Heart Journal au scos la iveală aceste concluzii, având în vedere și o serie de factori ce țin de stilul de viață, dietă, alcool și tutun.

„Mersul este un indicator independent al deceselor cauzate de bolile de inimă”, afirmă profesorul Tom Yates, unul dintre experții care au condus acest studiu din cadrul Universității Leicester. Yates și colegii săi au analizat informații colectate de UK Biobank între 2006 și 2010 de la aproape 500.000 de persoane de vârstă mijlocie din Marea Britanie. La începutul studiului, cei peste 420.000 dintre participanții incluși nu sufereau de cancer și nici de boli de inimă. După 6 ani, 8.598 dintre aceștia au murit: 1.654 de boli de inimă, iar 4.850 de cancer, conform msn.com. Iar datele colectate de oamenii de știință au indicat că persoanele care mergeau încet erau de două ori mai supuse riscului de a muri de afecțiuni cardiovasculare.

Un studiu publicat în 2013 a scos la iveală faptul că presiunea sângelui, un  factor de risc în cazul bolilor de inimă, poate influența viteza cu care mergi. Cercetătorii de la Universitatea din Pittsburgh și cei de la Universitatea din Washington au descoperit că persoanele care au o presiune a sângelui ridicată merg mai încet decât cele cu o presiune a sângelui normală, conform ncbi.nlm.nih.gov. Totuși, cercetătorii nu au putut identifica de ce presiunea ridicată te încetinește.

colegi care merg prin firma

Cum te ajută mersul pe jos să nu te îmbolnăvești de boli de inimă

Mersul pe jos și alte forme de exerciți fizice pot preveni problemele de inimă și pot să te ajute să îți îmbunătățești și starea generală de sănătate. Cercetări anterioare au ajuns la concluzia că oamenii care fac exerciții moderate, fie că acestea presupun mers pe jos sau cu bicicleta timp de 30 de minute, de trei ori pe săptămână, au un risc redus cu 26% de a muri de boli de inimă, dar și o rată de deces din cauza generale mai mică cu 20%. Acest lucru se explică prin faptul că mersul pe jos reduce factorii de risc din cadrul bolilor cardiace, inclusiv nivelul de colesterol, presiunea sângelui, diabetul, obezitatea, inflamațiile și blocajele vasculare sau stresul mental.

De asemenea, American Heart Association și American College of Sports Medicine recomandă ca adulții să facă exerciții moderate în fiecare săptămână. Pentru menținerea stării de sănătate, aceștia sunt sfătuiți să practice cel puțin 30 de minute de mișcare moderată pe zi, 5 zile pe săptămână, sau exerciții aerobice intense, aproximativ 20 de minute, 3 zile pe săptămână, conform heart.org.

Așadar, mersul pe jos poate fi cel mai bun aliat al tău, dar și al inimii tale. Un stil de viață sănătos nu înseamnă doar schimbări în dietă și exerciții intense, ci și o mișcare zilnică moderată, prin care să arzi caloriile, dar care să contribuie și la îmbunătățirea stării tale generale de sănătate.

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4 (3)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!