Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

6 alimente pe care să le eviți dacă ai probleme cu tiroida

Vineri, 27.04.2018
de Mihaela Onofrei

Glanda tiroidă se află la baza gâtului și influențează toate procesele metabolice din organism prin producerea de hormoni. Bolile tiroidei pot varia de la mărirea glandei, care nu necesită un tratament, și până la cancer, care îți poate pune viața în pericol. Femeile sunt mult mai expuse riscului de afecțiuni tiroidiene, conform healthywomen.org, mai ales după sarcină și menopauză. Din acest motiv, trebuie să știe care sunt alimentele permise și interzise dacă au probleme cu tiroida.

Cele mai comune afecțiuni ale tiroidei implică producția anormală de hormoni tiroidieni. În funcție de cantitatea de hormoni produsă, afecțiunea poate să ducă la oboseală, anxietate, pierdere în greutate sau, din contră, îngrășare. Atunci când hormonii sunt produși în cantități mai mari, apare hipertiroidismul. Producția insuficientă de hormoni se numește hipotiroidism. Dacă suferi de una dintre aceste afecțiuni, trebuie să respecți un anumit regim și să eviți unele alimente. Ești curioasă despre ce este vorba? Află mai jos!

 tiroida

Alimente interzise în tiroidă 

Zahăr

Hipotiroidismul poate duce la încetinirea metabolismului. Cei care suferă de această afecțiune se îngrașă foarte ușor. Dacă ai această afecțiune a tiroidei, trebuie să eviți alimentele care au o cantitate mare de zahăr. Acestea sunt bogate în calorii și nu au deloc substanțe nutritive benefice pentru organism. Dacă nu poți elimina de tot zahărul din dietă, atunci asigură-te că vei reduce cantitatea consumată.

Prăjeli și alimente grase

Alimentele prăjite și cele foarte grase, cum ar fi untul, maioneza, margarina, fast-foodul, sunt contraindicate în cazul unei afecțiuni tiroidiene, pentru că pot afecta capacitatea organismului de a produce hormoni tiroidieni. Evită-le pe cât posibil!

femeie cu probleme de tiroida

Cafea

Dacă ești dependentă de cafea și ai probleme cu tiroida, trebuie să știi că poți consuma această băutură doar în cantități moderate. Cafeina în exces poate să îți afecteze glandele adrenale, ceea ce duce mai departe la oboseală și probleme de tiroidă. Poți să bei cafea în cantități mici doar la o oră după ce ți-ai luat pastilele. Dacă le combini, tratamentul nu își va mai face efectul.

Legume crucifere

Legumele sunt extrem de importante pentru o dietă sănătoasă. Totuși, pentru cei care suferă de boli ale tiroidei, digerarea legumelor crucifere (broccoli, varză) poate să interfereze cu producția de hormoni tiroidieni. Aceste legume pot bloca absorbția iodului, care este important pentru funcționarea corectă a tiroidei. Dacă suferi de tiroidă, nu trebuie să elimini aceste alimente complet, ci să limitezi cantitatea consumată.

varza taiata

Soia

Soia poate împiedica absorbția hormonilor tiroidieni în cazul persoanelor care suferă de hipertiroidism. Dacă ai probleme cu tiroida, este mai bine să eviți să consumi soia. Acest lucru nu este valabil și pentru cei care au hipotiroidism.

Gluten

Glutenul conține o proteină numită gliadină, care este străină organismului uman. Tiroida conține enzime similare proteinelor. Atunci când consumi gluten, sistemul imunitar atacă această proteină eliminând în același timp și enzima. Intoleranța la gluten este greu de detectat în cazul persoanelor care suferă de hipotiroidism, deoarece simptomele (balonare, dureri abdominale și problemele digestive) sunt adesea asociate altor afecțiuni.

Alimente benefice pentru tiroidă

Factorii genetici, bolile autoimune, stresul și substanțele toxice din mediu îți pot afecta tiroida. Totuși, pe lângă acestea, și dieta poate juca un rol la fel de important. Acum, că știi care sunt alimentele pe care trebuie să le eviți în cazul bolilor de tiroidă, trebuie să afli și ce alimente sunt benefice. Iată ce trebuie să mănânci dacă ai probleme cu tiroida!

Alge de mare

Tiroida are nevoie de iod pentru a funcționa și a produce suficienți hormoni de care are nevoie organismul tău. Dacă nu consumi suficient iod, tiroida se poate mări. Dacă nu consumi sare iodată sau alte alimente bogate în această substanță, poți încerca algele de mare. Totuși, ai grijă să nu consumi o cantitatea prea mare. Iodul în exces poate să fie la fel de periculos pentru tiroidă și să declanșeze hipotiroidismul.

Iaurt

Potrivit unui studiu publicat în 2012 în Nutrition Review, se pare că produsele lactate sunt bogate în substanțe nutritive necesare organismului, inclusiv în iod. Iaurtul grecesc sărac în grăsimi este o sursă excelentă de iod și poate să îți asigure aproximativ 50% din doza zilnică necesară. 

iaurt cu fructe

Nuci braziliene

Nucile braziliene ajută la reglarea hormonilor tiroidieni prin seleniul din compoziție. Ai nevoie doar de o mână de nuci pentru a-ți asigura cantitatea zilnică necesară de seleniu. Totuși, atenție la excesul de seleniu: poate duce la căderea părului, decolorarea unghiilor și chiar la probleme cu inima.

Pui și vită

Zincul este o altă substanță nutritivă esențială pentru buna funcționare a tiroidei. Dacă nu consumi suficient zinc, poți face hipotiroidism. Totuși, acest lucru nu înseamnă că trebuie să mănânci doar carne, ci să ai o dietă care să includă și câteva porții de pui sau vită pe săptămână.

Pește și scoici

Din moment ce iodul se găsește în apa și în pământul de pe fundul mării, și peștele conține această substanță esențială. Mai mult, cercetătorii au ajuns la concluzia că persoanele care trăiesc la munte și nu au acces la mare au un risc mai ridicat de a dezvolta afecțiuni ale tiroidei. Așadar, încearcă să incluzi peștele în dieta ta, mai ales dacă ai probleme cu producția acestor hormoni.

peste cu creveti in farfurie

Ouă

Un ou mare conține 16% din iodul și 20% din seleniul de care ai nevoie în fiecare zi. Din acest motiv, este un aliment foarte bun pentru tiroidă. Dacă doctorul nu ți-a interzis să mănânci ouă, atunci asigură-te că mănânci în special un gălbenuș de ou la câteva zile.

Fructe de pădure

O dietă pentru tiroidă nu trebuie să conțină doar iod, seleniu și vitamina D. În mod surprinzător, și alimentele bogate în antioxidanți sunt bune pentru tiroidă. Potrivit unui studiu publicat în 2010 în Nutrition Journal, fructele de pădure conțin din belșug antioxidanți benefici pentru organism.

Ține cont de aceste informații și evită alimentele care nu sunt bune pentru tiroidă!

Surse foto: iStock, Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!