Nu Skin

Iată cele mai bune trucuri pentru creșterea tensiunii

Vineri, 27.01.2017
de Alexa Galgau

Când spunem că o persoană are probleme cu tensiunea arterială, cel mai adesea ne gândim la hipertensiune, deoarece această afecțiune este foarte des întâlnită, în special la oamenii cu vârste mai înaintate. Însă tensiunea mică poate să fie la fel de periculoasă și există un segment de populație care suferă de hipotensiune. Există medicamente pentru această problemă, însă rezolvarea vine adesea și prin schimbarea stilului de viață.

Descoperă câteva trucuri care duc la creșterea tensiunii arteriale!

tensiometru

Creșterea tensiunii arteriale

Creșterea tensiunii prin ajustarea dietei

1. Bea suficientă apă. Foarte mulți oameni nu consumă suficiente lichide, iar tensiunea arterială scăzută este unul dintre simptomele deshidratării. Așadar, dacă bei câte 8 pahare de apă pe zi, la intervale cât de cât regulate, tensiunea va crește și va ajunge la un nivel normal. Băuturile cu electroliți, create pentru persoanele care fac sport intens, au și ele un efect de creștere a tensiunii, așa că le poți consuma, mai ales dacă ești o persoană foarte activă.

2. Mănâncă mai puțin și mai des. Din cauza timpului și comodității, se întâmplă adesea să avem trei (sau chiar două!) mese mari pe zi și în rest să nu consumăm mare lucru. Nutriționiștii ne recomandă să mâncăm mai puțin la o masă, dar să micșorăm intervalul dintre mese, pentru a ne regla tensiunea, dar și glicemia.

3. Consumă alimente sănătoase. Renunță la fast-food, așa cum ți s-a recomandat de nenumărate ori până acum. Alege să mănânci carne slabă, cereale integrale, fructe și legume, pește. Gătește totul în casă și adaugă puțin mai multă sare în bucate dacă ai hipotensiune. Reține însă că sarea în exces poate să provoace retenție de lichide.

4. Consumă alimente bogate în vitaminele B. În special folații și vitamina B12 contribuie la reglarea tensiunii arteriale, mărind-o când este prea mică și scăzându-i nivelul când este prea mare. Există pe piață alimente fortificate cu aceste vitamine, dar le poți găsi și în legume verzi, precum broccoli sau spanac.

5. Redu consumul de alcool. Alcoolul nu este benefic pentru nimeni, iar dacă ai hipotensiune poate să îți agraveze starea, din cauză că provoacă deshidratarea puternică a organismului. Orice cantitate de alcool poate fi dăunătoare pentru cineva care are tensiunea arterială prea mică.

6. Bea mai multă cafea. În sfârșit, venim și cu o veste bună! Dacă ești o iubitoare de cafea, te vei bucura să auzi că este chiar recomandat să o consumi, deoarece crește tensiunea arterială. În schimb, ține minte să bei și apă pe lângă ea, deoarece are efect diuretic și poate să te deshidrateze, ajungând să aibă efectul opus celui scontat!

medic luand tensiunea unui pacient

Creșterea tensiunii arteriale prin schimbări în stilul de viață

1. Nu face mișcări bruște. Pentru a reduce din amețelile provocate de tensiunea arterială scăzută, este important să te miști cu grijă și să nu te ridici brusc din pat.

2. Nu sta cu picioarele încrucișate. Pentru o femeie este destul de dificil să nu stea picior peste picior, dar o astfel de poziție afectează negativ circulația sanguină, ceea ce dereglează și tensiunea arterială. 

3. Poartă ciorapi medicinali. Poți găsi în farmacii dresuri special concepute pentru a îmbunătăți circulația la nivelul picioarelor și a preveni, de exemplu, formarea cheagurilor de sânge. Este cu atât mai recomandat să porți un astfel de dres atunci când trebuie să stai mult timp jos (când circuli cu avionul, cu autocarul etc.).

4. Nu face băi fierbinți de lungă durată. Apa foarte caldă face ca vasele de sânge să se dilate, ceea ce duce la o scădere a tensiunii arteriale. Atunci când ai hipotensiune, există riscul să amețești sau chiar să leșini din acest motiv. Pentru a evita astfel de neplăceri, evită saunele, băile fierbinți și dușurile cu apă foarte caldă.

5. Fă mișcare regulat. Unul dintre cele mai importante efecte benefice ale activității fizice este reglarea circulației sanguine și, prin urmare, a tensiunii arteriale. Chiar și o simplă plimbare de 20 de minute pe zi poate să contribuie la creșterea tensiunii atunci când este prea mică. Evită, în schimb, exercițiile care presupun ridicarea greutăților.

Dacă nimic nu ajută la creșterea tensiunii arteriale, este important să mergi la medic pentru a urma un tratament corespunzător.

Află ce înseamnă dacă ai tensiunea diferită la brațe!

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!