Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

Mâncărimi ale pielii pe sistem nervos: cum le recunoști

Joi, 30.11.2017
de Paula Rotaru

Mâncărimile pielii au numeroase cauze, însă una dintre cele mai importante o constituie dezechilibrul emoțional. Stresul și anxietatea nu numai că declanșează diverse afecțiuni dermatologice, dar le și înrăutățesc.

Hipersecreția de cortizol, numit și hormonul stresului, este principala cauză a mâncărimilor pielii pe sistem nervos. Eczemele, psoriazisul și alergiile pielii sunt, toate, efecte secundare ale stresului asupra organismului.

夏天「人體捕蚊燈」三大族群...熬夜、愛喝冰飲都上榜!0

Sursa foto: Flickr @ lucious lyon

Deoarece legătura dintre stres și afecțiunile pielii este strâns legată, este important să îți gestionezi eficient stările emoționale și să soliciți ajutor de specialitate atunci când situația te depășește.

Află cum se manifestă mâncărimile pielii apărute pe sistem nervos, dar și care sunt cauzele care le declanșează!

Ce simptome dau mâncărimile pielii pe sistem nervos

Persoanele care se confruntă cu mâncărimi cauzate de stres pot prezenta mai multe simptome.

Skin Allergy Treatment with Home Remedies

Sursa foto: Flickr @ javed chhokar

Zona coatelor și cea a feței sunt primele locuri în care se manifestă mâncărimea. Însă această senzație neplăcută este adesea însoțită de alte manifestări, cum ar fi:

  • Piele foarte uscată pe piept, gât, spate, mâini sau picioare
  • Mici umflături la suprafața pielii
  • Iritații ale pielii
  • Eczeme
  • Furnicături, arsuri, amorțeli sau senzația că ceva se târăște pe sau în piele

Toate aceste simptome apar sau se agravează în situațiile stresante, marcate de anxietate.

Legătura dintre anxietate și mâncărimile pielii

Tulburările de anxietate afectează peste 40 de milioane de americani și presupun îngrijorare, tensiune și nervozitate nejustificate, putându-se manifesta și fizic, ca urmare a răspunsului imun al organismului. Cauzele anxietății sunt numeroase, pornind de la dezechilibre hormonale până la stres cronic, reacții adverse la medicamente, moștenire genetică sau traume fizice ori psihice.

Stresul cronic și anxietatea determină organismul să elibereze histamină, un compus care duce la apariția mâncărimilor pielii și iritații, precum și la transpirație excesivă, amețeală, ritm cardiac accelerat, tensiune musculară, insomnie, greață sau dureri de cap, scrie anxietycentre.com.

Sursa foto: Pinterest @ One Good Thing by Jillee

Mâncărimile pielii, cunoscute sub denumirea de prurit, apar, pe de o parte, din cauza scăderii producției de sebum, care favorizează uscăciunea pielii, iar pe de altă parte, histamina este cea care declanșează senzația de mâncărime.

De asemenea, anxietatea poate declanșa psoriazisul și eczemele, dar și erupțiile pielii.

Masajul cu ulei de lavandă sau spray-urile cu ovăz pot ajuta la ameliorarea senzației de mâncărime, însă cel mai important este să îți ții sub control emoțiile.

Menopauza și senzația de mâncărime

Multe femei se plâng că, odată cu instalarea menopauzei, pielea lor devine foarte uscată și se confruntă cu mâncărimi intense, constante și persistente, care duc la apariția iritațiilor dureroase. De vină pentru aceste simptome sunt dezechilibrele hormonale, care contribuie din plin la senzația de mâncărime.

Sursa foto: Pinterest @ itchylittleworld.com

Estrogenul și progesteronul joacă un rol important în producerea de colagen, o proteină care asigură elasticitate și hidratare pielii. Producția scăzută de colagen, determinată de scăderea nivelului hormonilor, este principala cauză a mâncărimilor pielii la menopauză.

De asemenea, modificările hormonale pot duce la apariția paresteziei – o stare anormală în care o persoană are senzații de ardere, amorțeală, furnicături sau înțepături pe piele –, specifică în cazul afecțiunilor pe sistem nervos.

Tratament pentru mâncărimi ale pielii pe sistem nervos

Chiar dacă remediile naturale ameliorează mâncărimile pielii, este esențial să tratezi cauza, nu efectul. Prin urmare, încearcă să elimini, pe cât posibil, situațiile stresante și cere ajutorul unui psiholog dacă nu reușești singură.

Reține însă că acest proces este unul de durată. Reducerea nivelului de stres duce la echilibrarea hormonilor. Astfel, senzația de mâncărime sau de arsură dispare treptat.

Meditația, exercițiile de respirație profundă, yoga, pilates și odihna suficientă sunt cele mai bune metode prin care poți reduce stresul.  

Remedii naturale pentru mâncărimile pielii

Pe lângă evitarea stresului, este important să menții o bună igienă corporală pentru a preveni sau ameliora mâncărimile pielii.

9 Simple Strategies To Prevent Psoriasis Flare-Ups

Sursa foto: Flickr @ Rahmeen Mazhar

Iată ce remedii naturale te pot ajuta în acest sens:

  • Folosește săpunuri și geluri de duș fără parfum sau alcool, pe bază de ulei, care hidratează pielea.
  • Masează-ți pielea cu ulei de lavandă sau cu gel de aloe vera.
  • Aplică pe zona afectată comprese cu apă rece, care ameliorează mâncărimile.
  • Evită dușurile cu apă fierbinte și hidratează-ți pielea ulterior cu o loțiune de corp foarte hidratantă
  • Folosește cremă de protecție solară, inclusiv iarna.
  • Bea cel puțin 2 litri de apă zilnic – deshidratarea duce la uscăciunea pielii.
  • Dormi cel puțin 7 ore pe noapte – lipsa de somn poate crește secreția de cortizol, hormonal stresului, un factor care favorizează mâncărimile pielii.
  • Renunță la alcool și la fumat – nicotina reduce fluxul de sânge către straturile pielii, astfel că aceasta va fi mai puțin oxigenată.

De asemenea, regimul alimentar joacă un rol esențial în menținerea sănătății pielii. Pentru ameliorarea mâncărimilor pielii cauzate de stres sau alte afecțiuni medicale, este recomandat consumul mai multor alimente bogate în acizi grași Omega 3, care reduc inflamațiile. Astfel de alimente sunt: somonul, nucile, ouăle, sardinele, macroul, scoicile, creveții, semințele și uleiul de in, soia, semințele de dovleac, chia, cânepă, fasole, năut, conopidă, varză de Bruxelles.

O altă substanță nutritivă cu efect benefic asupra pielii este vitamina E, numită și „vitamina tinereții”, care reține umiditatea în piele, prevenind uscăciunea acesteia și mâncărimile. Exemple de alimente care conțin din belșug vitamina E sunt: boabele de muștar, spanacul, semințele de floarea-soarelui crude, migdalele, papaya, ardeiul gras roșu, măslinele, roșiile, afinele și varza.

Reține, așadar, că mâncărimile pielii pe sistem nervos dispar dacă îți controlezi stările emoționale, dar și urmând sfaturile de nutriție și regulile stilului de viață sănătos.

Surse foto: Pexels, Pinterest, Flickr

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.0 (23)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!