Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

15 alimente pe care să nu le mănânci niciodată vara

Duminică, 12.08.2018
de Andreea Baluteanu

Vara e în toi şi pentru multe dintre noi rimează cu posibilitatea de a mânca tot ce ne pofteşte inima. Până la urmă, ce rost are să ţii cu dinţii strâns tot anul de dietă, dacă nu te poţi delecta din când în când cu toate tentaţiile culinare, măcar preţ de o vară?

Specialiştii ne avertizează însă că gestul nostru e mult mai nociv decât pare! E adevărat că o singură îngheţată nu a ucis pe nimeni niciodată, dar faptul că te înfrupţi din toate deliciile preţ de un anotimp nu e chiar cea mai bună alegere! Iată care sunt alimentele nesănătoase de vară pe care să le eviţi cu orice preţ!

15 alimente de vară pe care să le excluzi din meniul tău

Ţine-te departe de aceste tentaţii, deoarece te pot costa nu numai silueta de vis, dar şi starea de sănătate. Din păcate, majoritatea deliciilor asociate verii se regăsesc pe această listă; evitându-le însă, vei face corpului tău cel mai frumos cadou cu putinţă!

Hot dog

Hot dog

Nu degeaba denumirea în engleză ne aminteşte de anotimpul fierbinte: parcă nicicând nu ni s-a făcut mai poftă de un hot dog decât în miezul verii. E una dintre mâncărurile-vedetă de la festivalurile de tip food truck, aşa că nu e de mirare că facem provizii la greu din aceste bunătăţi. Avertizările specialiştilor te vor determina însă să priveşti cu mai puţină dragoste acest fel de mâncare: un hot dog clasic poate conţine până la 250 de calorii, 11 grame de grăsime şi 600 mg de sodiu. Nu mai vorbim despre muştarul, ketchupul sau maioneza pe care le incluzi de poftă!

Îngheţata sandvici

Vastul domeniu al îngheţatei a devenit şi mai extins! Acum nu ne mai confruntăm doar cu dilema aromei, ci suntem nevoite să alegem şi dintr-o multitudine de toppinguri sau forme de ambalare. Dintre acestea, îngheţata sandvici are un loc special în visurile noastre, combinând biscuiţii cu deliciul rece şi uneori şi cu fulgi de ciocolată. Sună ca definiţia paradisului, dar în realitate e o bombă calorică. Mai bine abţine-te şi mizează în schimb pe o porţie de îngheţată clasică, pe care să o împarţi cu iubitul tău.

Cocktailuri cu gheaţă

E o marcă a unei veri fabuloase! Cocktailuri savurate seara în oraş, la mare, la piscină: cum să nu facă parte din tabloul unui anotimp minunat? Însă cocktailurile cu gheaţă nu se numără deloc printre aliatele sănătăţii tale! O Margarita cu gheaţă te poate „îmbogăți” cu până la 400 de calorii, conform experţilor, dar nici măcar nu e acesta principalul dezavantaj. Precum chipsurile, şi cocktailurile cu gheaţă dau dependenţă, iar atunci când te confrunţi cu căldura ai impresia că ai toate motivele din lume să te răcoreşti cu cât mai multe. Dacă simţi nevoia unui strop de alcool, optează pentru o variantă mai „curată”, precum votca cu sifon şi un strop de lime.

Covrigi

Un mic dejun servit în grabă pe plajă, cu sana şi covrigi, e minunat după o noapte în care ai petrecut până în zori. Dar aceste tentaţii nu sunt nici pe departe aşa cum par, inofensive. Dimpotrivă! Conţin până la 500 de calorii şi sunt preparaţi din făină albă, plină de carbohidraţi. Reprezintă echivalentul a 5 felii de pâine albă: dacă nu te-ai delecta cu acestea din urmă, ar trebui să le spui „adio” şi covrigilor!

Sucurile carbogazoase fără zahăr

Ai poftă de mori de o Cola şi, pentru a scăpa de avalanşa de calorii, preferi varianta Diet? Chiar dacă ai scăpat de capcana mortală a zahărului, nu acelaşi lucru poate fi spus despre pleiada de îndulcitori. Studiile desfăşurate peste hotare au ajuns la concluzia că aceste ingrediente pot provoca obezitate şi afectează şi absorbţia calciului, ceea ce sfârşeşte prin a dăuna şi oaselor tale!

Chipsuri

De la petreceri la serile cu filme ale verii, chipsurile sunt invitatele noastre dragi. Poate că te alini cu gândul că le eviţi pe cele cu arome şi optezi pentru „bătrâna” pungă de chipsuri din cartofi. Chiar şi în acest caz te „abonezi” la calorii, grăsime şi la o cantitate uriaşă de sare. Dacă simţi că nu te poţi abţine şi că ai nevoie de măcar o porţie din acest aliment nesănătos de vară (deşi noi îţi recomandăm să rezişti), măcar optează pentru cea mai mică pungă disponibilă pe piaţă.

Coaste de porc la grătar

Ne pare rău că lovim acum într-una dintre activităţile preferate ale verii, grătarul, dar coastele de porc (sau de vită) îmbină grăsimile saturate cu zahărul, ingredient de bază în diversele sosuri pentru grătar. Ai mai putea remedia situaţia optând pentru pui, curcan sau peşte şi alegând să le consumi cu un sos pe bază de iaurt grecesc şi usturoi, în locul variantelor de pe piaţă, deja preparate. În plus, s-a demonstrat faptul că pregătirea cărnii la grătar te poate îmbolnăvi de cancer din cauza contactului direct cu grătarul, care conduce la apariţia chimicalelor cancerigene.

coaste de porc pe gratar

Vată pe băţ

Încearcă să nu ai resentimente faţă de noi, dar nici vata pe băţ cu care te delectezi la festivaluri sau în parcurile de distracţie nu e o alegere potrivită pentru sănătatea ta. În loc să îţi imaginezi tentaţia roz şi dulce, mai bine etalează mental 12 linguriţe de zahăr în faţa ochilor, deoarece este exact ceea ce consumi.

Limonadă

Ştim că am intrat deja pe teritoriu interzis. Dacă prepari limonada cu lămâie, apă rece, mentă şi foarte puţină miere, atunci ai câştig de cauză. Dar dacă apelezi în schimb la zahăr (chiar şi cel brun iese din ecuaţie), situaţia se schimbă în mod dramatic. Pentru a obţine o băutură dulce precum sufletul tău, poţi ajunge să consumi până la 4 linguri de zahăr/pahar. Mai merită?

Ceaiul rece

Cu siguranţă ai căzut cel puţin o dată în capcana de a te bate pe spate mândră, deoarece în locul băuturilor carbogazoase ai optat pentru ceai. Ai citit însă lista de ingrediente? Majoritatea conţin la fel de mult zahăr precum dozele tale preferate: un pahar de ceai rece îndulcit poate conţine până la 122 de calorii şi necesarul de zahăr pentru o zi.

Frozen yogurt din comerţ

Aici poţi păşi din nou pe nori roz şi pufoşi dacă optezi să prepari acasă desertul, ce se poate număra printre cele mai sănătoase ale verii. Însă dulciurile din comerţ au zahăr adăugat, arome şi topppinguri. Cine se poate abţine de la atât de apetisantele arome de Oreo presărate peste „iaurtul îngheţat”?

Îngheţată fără zahăr

Printre alimentele nesănătoase ale verii se numără şi acest desert „viclean”! Sperăm că ai învăţat lecţia de la sucurile carbogazoase: fără zahăr înseamnă cu îndulcitori de o mie de ori mai periculoşi. În cazul nostru, ai derivaţi din alcool ce pot balona şi care pot provoca terifiantele crampe, cu potenţial în a-ţi ruina vacanţa. Mai bine optează pentru o porţie mai mică din îngheţata clasică şi bucură-te precum un copil de fiecare îmbucătură!

Cârnaţii pe grătar

Ne reîntoarcem la grătar pentru unul dintre cele mai nocive preparate din cadrul său! Cârnaţii sunt, alături de crenvurşti, adevărate bombe de substanţe cancerigene. Conţin nitraţi şi nitriţi, despre care specialiştii consideră că au efecte inflamatorii deosebit de periculoase. În plus, sunt plini de calorii, grăsimi şi sodiu, aşa că nu se vor împăca deloc bine cu costumul tău de baie.

Slush

Dacă denumirea nu îţi sună cunoscută, cu siguranţă descrierea o va face: sunt sucurile „de fructe” pe care le serveşti cu gheaţă cât cuprinde pe litoral şi nu numai. Se mai numesc „Granita” şi sunt tot ce poate avea vara mai nociv. Pe lângă faptul că sunt la fel de îndepărtate de un fruct adevărat precum o bucată de carne pe grătar, sunt pline de aditivi, zahăr şi siropuri. E ca şi cum ai topi zece linguri de zahăr, le-ai amesteca cu gheaţă şi le-ai consuma fericită şi răcorită. Singura problemă e că trebuie să elimini expresia „ca şi cum” şi să o înlocuieşti cu „exact la fel”!

Popcorn cu caramel

Din cauza modalităţii de preparare, acest desert a intrat deja în categoria celor blamate, dar atunci când adaugi şi aromă de caramel, galeria alimentelor nesănătoase de vară şi-a găsit un candidat serios la titlul de „rege”. Două treimi dintr-o porţie conţin aproximativ 4 linguriţe de zahăr, dar cine se satură doar cu atât? Noi nu!

popcorn cu caramel

Alimente pe care să le consumi cu încredere vara

Dacă lângă coşmarurile alimentare de mai sus am pus un mare „nu”, mai jos îţi prezentăm câteva alimente pe care trebuie să le introduci în dieta ta!

Pepene roşu. Ţi-e sete? În loc să optezi pentru un cocktail cu gheaţă, mai bine bucură-te de o felie răcoritoare de pepene. E alcătuit din 90% apă, are mai mulţi agenţi anticancerigeni decât roşiile şi conţine foarte puţine calorii. Noi nu îi găsim niciun defect!

Ceai rece homemade

Atunci când te-am sfătuit să fugi cât te ţin picioarele de ceaiul rece, ne refeream la cel îndulcit. Cel preparat acasă e delicios şi plin de antioxidanţi! Iată o reţetă cuceritoare: apă caldă, o mână de ceai verde, piersici tăiate în bucăţele, mentă şi gheaţă. Prepară ceaiul, lasă-l să se răcească şi bucură-te de gustul lui excelent!

Gazpacho. Vara uităm de supe, la cât de cald e afară, dar Gazpachoul e acolo, lângă noi, să ne ofere toate substanțele nutritive de care avem nevoie. Prepară supe creme cu castraveţi, ardei, roşii, tot ce aduni din grădinile de rai ale verii, şi apoi pune-le la frigider: vor avea un gust divin!

Zucchini. Au puţine calorii, nu conţin grăsimi şi nici colesterol, dar sunt în schimb „armaţi” cu 35% din doza zilnică necesară de vitamina C. Consumă-i ca atare, pe grătar, cu ulei de măsline, în salate şi în ciorbe!

Tu ce părere ai despre lista de 15 alimente nesănătoase de vară pe care să le eviţi? Vei ţine cont de recomandările noastre?

Surse foto: Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.6 (5)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!