Nu Skin

Semne că suferi de tulburare disforică premenstruală

Miercuri, 03.05.2017
de Mihaela Onofrei

Toate femeile se confruntă cu simptome neplăcute în acea perioadă delicată a lunii, iar acest lucru este cauzat în primul rând de sindromul premenstrual. Durerile de burtă, de spate, de sâni și starea generală de oboseală și nervozitate sunt doar câteva dintre problemele cu care o femeie se confruntă lunar.

Totuși sindromul premenstrual are o altă variantă mult mai gravă și de care nu ești conștientă. Această tulburare creează probleme de atitudine și îți afectează abilitatea de a munci și de a interacționa cu prietenii, familia și colegii. Tocmai de aceea este esențial să afli care sunt manifestările tulburării disforice premenstruale și ce poți face pentru a diminua efectele acesteia.

femeie intinsa pe jos

Diferența dintre sindromul premenstrual și tulburarea disforică premenstruală

Tulburarea disforică premenstruală este o formă severă a sindromului premenstrual și este experimentată de 3-8% dintre femeile aflate la vârsta reproductivă. Cu sindromul premenstrual înveți să trăiești. Găsești diferite metode pentru a calma crampele și pentru a controla emoțiile negative. Însă, în cazul tulburării disforice premenstruale, această regulă nu se aplică. Severitatea este diferența, conform rd.com.

Componenta emoțională a acestei afecțiuni include mai multe simptome severe, precum depresia extremă și furia. De obicei, tulburarea disforică începe să se manifeste cu două săptămâni înainte de menstruație și crește în intensitate pe măsură ce se apropie prima zi a a menstruației.

Simptomele tulburării disforice premenstruale

Această afecțiune se manifestă în primul rând prin oboseală severă, iritabilitate, depresie și anxietate. Capacitatea de concentrare este afectată și îți este din ce în ce mai greu să faci față treburilor zilnice. De asemenea, paranoia îți afectează stima de sine și de aceea este mult mai probabil să intri în diverse altercații cu cei din jurul tău.

Printre simptomele fizice se numără palpitațiile, balonarea, apetitul crescut și tulburările gastrointestinale. Durerile nu apar doar în zona abdomenului, a sânilor și a spatelui, ci și la nivelul capului sau mușchilor, sub formă de spasme. Afecțiunile pielii nu întârzie să apară, iar amețeala și somnolența îți provoacă tulburări de vedere și probleme de respirație.

Cauzele tulburării disforice premenstruale

Se pare că principala cauză a acestei afecțiuni este răspunsul anormal al creierului la fluctuațiile hormonale din timpul ciclului menstrual, ceea ce duce la o deficiență de serotonină, neurotransmițătorul implicat în propagarea de impulsuri către creier.

Unele femei sunt mai predispuse la dezvoltarea acestei afecțiuni, în special cele care au un istoric familial de depresie, tulburări comportamentale și probleme ginecologice.

femeie indurerata intinsa pe canapea

Cum se diagnostichează tulburarea disforică premenstruală

Deoarece se poate manifesta prin simptome care pot fi legate și de alte afecțiuni, medicii trebuie să facă o serie de analize, o examinare a istoricului familial și alte teste de rutină pentru a detecta tulburarea disforică premenstruală. Conform medicalnewstoday.com, simptomele trebuie să se regăsească în cel puțin două cicluri menstruale consecutive pentru a se putea stabili un dignostic.

Pentru a se face diagnosticarea, pacienta trebuie să experimenteze cel puțin unul dintre aceste simptome:

- sentimente de tristețe și de neputință;

- anxietate și stres;

- schimbări de stare;

- furie și iritabilitate crescută.

Alte simptome pot include:

- dificultăți de concentrare;

- oboseală;

- schimbări de apetit;

- probleme de somn (dormit excesiv sau insomnie);

- sentimente de copleșeală sau de pierdere a controlului.

Alte simptome pot include: durerile de sâni sau umflarea acestora, durerile de cap, durerile de încheieturi și de mușchi, balonarea și luarea în greutate.

Cum se tratează tulburarea disforică premenstruală

Tratamentul pentru această afecțiune include:

- antidepresive;

- contraceptive orale;

- medicamente antiinflamatoare;

- suplimente alimentare (calciu, vitamina B6, magneziu și vitamina E);

- schimbări de dietă (un consum scăzut de zahăr, sare, cafeină, alcool și o creștere a consumului de proteine și carbohidrați);

-exerciții și tehnici de eliberare a stresului.

În acest videoclip vei vedea care sunt cele mai bune tehnici de yoga pentru a te relaxa și a face față acestor simptome!

Dacă simptomele tulburării disforice premenstruale persistă pe termen lung, chiar dacă urmezi un regim alimentar echilibrat și eviți stresul pe cât posibil, este indicat să consulți medicul pentru un diagnostic precis și tratament corespunzător.

Surse foto: IStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

1 (2)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!