Ce investigații anuale sunt recomandate

Andreea Constantin

Sănătatea noastră este cel mai de preț lucru, iar pentru a o proteja, este important să facem anual un set de analize medicale și investigații de rutină, chiar dacă nu avem simptome care ar putea indica existența unei afecțiuni. Astfel, putem descoperi la timp eventuale probleme de sănătate și le putem trata mai ușor și mai eficient.

Investigațiile anuale sunt importante nu doar pentru anumite cazuri particulare, de exemplu, pentru persoanele care suferă de afecțiuni cronice sau pentru femeile însărcinate, ci și pentru cei care doresc să știe că sunt sănătoși. Putem recunoaște anumite boli datorită semnelor evidente, însă altele nu pot fi depistate decât în urma unor investigații medicale. Pentru a împiedica evoluția anumitor afecțiuni, este recomandat să facem anual un set de investigații.

abdomen feminin

Care sunt cele mai importante investigații anuale de rutină

Investigațiile și analizele anuale recomandate, mai ales în cazul femeilor, sunt folosite de către medici pentru a evalua corect starea de sănătate a pacienților și pentru a diagnostica sau a urmări evoluția unei boli.

Aceste investigații medicale sunt recomandate de medicul de familie, iar pacientul merge la un laborator pentru a i se recolta probele. În urma rezultatelor, pacientului i se prescrie un tratament sau îi sunt recomandate investigații suplimentare, acolo unde este cazul.

Una dintre cele mai importante analize este hemoleucograma, care ajută la descoperirea infecțiilor, anemiilor, inflamațiilor sau deshidratării. Aceasta determină numărul de globule albe și roșii din sânge, precum și a numărului de trombocite, ajutând la depistarea eventualelor boli hematologice.

Sunt recomandate analize care determină profilul lipidic (valoarea colesterolului), care ajută la depistarea din timp a aterosclerozei sau a dislipidemiilor. Alte analize de sânge importante sunt cele care determină creatinina, ureea, VSH-ul, glicemia și transaminazele.

Pentru femei, controlul ginecologic anual este extrem de important, mai ales dacă există anumite simptome, durere de ovare, dereglări ale ciclului menstrual sau disconfort. Detalii aici. În urma examenului și ecografiilor se pot depista modificările structurale la nivelul ovarelor, infecțiile, modificările celulare, chisturile, fibroamele uterine sau cervicitele, precum și tumorile maligne.

Ecografia abdominală presupune folosirea unui dispozitiv cu ultrasunete pentru a obține imagini ale structurilor interne. Este o investigație de rutină, rapidă, care ajută la descoperirea modificărilor la organele interne. Cu ajutorul ecografiei, se pot vizualiza ficatul, pancreasul, stomacul, splina, rinichi, uterul, ovarele sau prostata.

Electrocardiogarma evaluează funcția cardiacă pentru a depista eventuale afecțiuni ale inimii, aritmiile, cardiopatia ischemică sau un preinfarct. EKG-ul este o înregistrare grafică a activității inimii, este o procedură non-invazivă, și durează aproximativ zece minute.

Ce putem face pentru a avea grijă de starea noastră de sănătate

Stilul de viață sănătos ne asigură nu doar energia de care avem nevoie, ci ne ajută să ne îmbunătățim starea de spirit și să ne menținem în formă. De aceea, pentru a ne menține starea de sănătate și pentru a ne bucura de viață fără griji, este important să ținem cont de câteva sfaturi.

Avem nevoie de un somn odihnitor, pentru ca organismul să poată funcționa corespunzător. Somnul de calitate ne stimulează imunitatea, iar riscul de îmbolnăviri scade. De asemenea, ne ajută să ne menținem greutatea corporală constantă și să prevenim obezitatea, susține sănătatea inimii și previne stările de oboseală și irascibilitate.

La fel ca somnul, exercițiile fizice au numeroase beneficii pentru organism, ne oferă doza de energie necesară, ne îmbunătățesc starea fizică, ne ajută să scăpăm de stres și să ne concentrăm mai bine.

Un rol benefic pe termen lung pentru sănătate îl are consumul de fructe și legume proaspete, care ne asigură necesarul de minerale și vitaminele de care avem nevoie pentru a fi sănătoși și plini de energie. Acestea pot reduce și riscul apariției unor boli. Majoritatea fructelor și legumelor conțin fibre și antioxidanți, care ajută la scăderea nivelului de colesterol din sânge și stimulează buna funcționare a sistemului digestiv.

Pentru a ne menține în formă și sănătoși, este important să nu ignorăm hidratarea, care ajută la menținerea unei greutăți corporale optime, stimulează metabolismul și reduce apetitul și mâncatul impulsiv. În plus, contribuie la menținerea aspectului tânăr al pielii.

Pentru a ne menține starea de sănătate putem face în fiecare zi câteva lucruri simple, de exemplu, practicarea unui sport sau consumul de alimente sănătoase. De asemenea, este recomandat să mergem anual la medic pentru un control de rutină și pentru un set de analize și investigații, pentru a depista din timp apariția unor boli.

Surse foto: Shutterstock.com

Articolul urmator Mucus în gât: de ce apare și cum îl elimini

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.