Cum sa ai energie: 10 sfaturi de care ar trebui sa tii cont

Miercuri, 25.06.2014
de Andreea Gluh

Daca te simti obosita, memoria iti joaca feste si simti ca nu mai ai rabdare si nu mai reusesti sa faci tot ceea ce ai pe lista zilnica, inseamna ca trebuie sa preiei fraiele situatiei si sa recurgi la o metoda eficienta de a-ti reinnoi rezervele de energie.

Iata 10 sfaturi de care ar trebui sa tii cont pentru a scapa de aceste neplaceri!

  

Bunastarea fizica - telul pe care il poti atinge prin imbunatatirea nivelului de energie

Vrei sa stii cum sa ai energie? Raspunsul este simplu: trebuie sa ai motivatia necesara obtinerii rezultatelor in urma deprinderii unui regim de viata sanatos. In cele ce urmeaza, iti vom spune care sunt regulile ce trebuie urmate in acest sens.

1. Renunta la preconceptia celor trei mese zilnice. Daca vrei sa ai energie pe parcursul intregii zile, trebuie sa mananci o data la patru ore. Respecta mesele principale, insa in intervalul dintre acestea consuma gustari pline de proteine, de fibre si de grasimi nesaturate. Asadar, opteaza pentru fructe, nuci si seminte in defavoarea dulciurilor care contin zahar rafinat si care iti cresc brusc glicemia, pentru ca apoi nivelul de energie sa scada alarmant, odata ce insulina a actionat asupra glucidelor.

2. Incepe-ti ziua cu un mic-dejun copios alcatuit din fibre si proteine. Acestea te vor ajuta sa te simti energizata, in comparatie cu alte grupe de alimente, cum ar fi carbohidratii, care contin substante ce iti cresc nivelul serotoninei din creier, inducandu-ti o stare de bine ce te imbie la somn.

3. Bea cat mai multe lichide! Incepe-ti ziua cu faimoasa apa calduta in amestec cu lamaie, iar pana seara, ai grija sa bei aproximativ opt pahare de apa, pentru ca toxinele sa fie eliminate mai usor din organism. Evita orice suc acidulat si alcoolul, iar in ceea ce priveste consumul cafelei, limiteaza-te la o singura ceasca pe zi.

4. Iata inca un sfat de care trebuie sa tii cont, daca te intrebi "Cum sa ai energie?"! Incearca sa faci sport  minim 20 de minute in fiecare zi. Desi o sa spui ca esti obosita, trebuie sa stii ca activitatea fizica te revigoreaza, punandu-ti mintea si corpul in miscare. Cea mai buna metoda consta in realizarea exercitiilor intr-un stil intensiv timp de 45 de secunde si intrarea in repaos pentru 1.5 minute. Acesi pasi se repeta pana cand trec cele 20 de minute alocate sportului in ziua respectiva.

5. Odata ce ai inceput sa faci miscare, nu renunta si incearca sa efectuezi exercitiile cat mai devreme cu putinta. Daca faci sport seara, organismul este prea energizat, astfel incat este posibil sa ai probleme cu somnul.

 

6. Igiena somnului este foarte importanta! Poate ca alaturarea acestor doi termeni ti se pare ciudata, insa expresia a luat nastere cu un scop: intelegerea importantei pe care somnul profund si odihnitor o are pentru sanatate. Asadar, nu incearca sa nu tii televizorul in camera in care dormi, pentru ca poti fi tenta sa il pornesti, iar somnul tau va fi alungat. In plus, adormi si trezeste-te zilnic la aceeasi ora, iar daca ai nopti in care insomniile nu iti dau pace, ridica-te din pat si plimba-te prin casa. Este foarte important ca procesul somnului sa fie natural, nu fortat.

7. Sexul de dimineata  iti creste nivelul de energie din organism! In plus, o viata sexuala sanatoasa iti imbunatateste starea psihica si aspectul pielii, gratie hormonilor eliberati in timpul orgasmului.

8. Verifica-ti tiroida! Multe persoane si multi medici nu considera necesar un set de analize hormonale pentru aceasta glanda daca nu exista simptome evidente ale unui dezechilibru. Totusi, de-a lungul vietii, din cauza stresului, a alimentatiei sau a diverselor tratamente prescrise in alt scop, tiroida poate fi afectata. Neplacerile provocate de aceasta pot fi confundate de catre unii medici cu afectiunile psihice, pentru ca anxietatea este unul dintre simptomele adesea intalnite in bolile tiroidiene. De aceea, este mai bine sa previi decat sa tratezi.

9. Prezinta-te la medic pentru analizele uzuale! Este posibil ca lipsa ta de energie sa fie cauzata de o carenta de vitamine si de minerale sau de o afectiune a ficatului, asa ca o proba de sange te va lamuri in acest sens.

10. Pregateste-te din timp pentru perioada menstruatiei! Inainte de aceasta, dar si in timpul ei, este bine sa consumi cat mai multe fructe si legume, pentru a-ti face plinul de vitamine. Evita alimentele foarte sarate, cafeina si zaharul rafinat. In plus, poti lua suplimente alimentare care contin calciu, magneziu si fier, pentru ca aceste elemente se pierd in cantitati considerabile pe perioada menstruatiei.

Acum, ca ti-am raspuns la intrebarea "Cum sa ai energie?", incearca si tu sa iti faci un program zilnic si respecta-l intocmai, pentru a obtine rezultatele dorite.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

5 (1)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!