Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
Back to School

De ce să nu amesteci niciodată fructele și legumele

Marţi, 20.06.2017
de Andreea Baluteanu

Circulă o teorie celebră în nutriție, care ne îndeamnă să nu amestecăm, la aceeași masă, fructe și legume. Trecând peste faptul că, printre mesele favorite ale verii, roșiile (care, așa cum știi, sunt considerate fructe) și castraveții sunt alimente de-a dreptul adorate, cât adevăr se află în această regulă din alimentație?

Îți deconspirăm mai jos care este explicația pentru care nu ai voie să mănânci fructe și legume împreună, dar și situațiile în care trebuie să ții cont de una dintre cele mai contestate legi ale nutriției!

Teoria combinării alimentelor, motivul pentru care nu amestecăm fructe și legume

Dacă multe dintre regulile de nutriție care ne invadează în prezent sunt atât de avansate încât ne întrebăm cum de am reușit până acum  să supraviețuim fără ele, teoria combinării alimentelor pleacă de la compoziția chimică a alimentelor și producerea digestiei, informații pe care nu putem să le contestăm.

legume si fructe

E de la sine înțeles că nu ne vom opune necesității de a consuma fructe și legume, care ar trebui să reprezinte baza dietei tale. Pline de substanțe nutritive (între care sunt incluse vitaminele A și C, potasiul și fibrele), fructele și legumele se deosebesc prin compoziția lor: primele sunt bogate în zahăr și carbohidrați (atenție, vorbim despre compușii naturali, diferiți de periculosul zahăr din brioșa ta), în timp ce legumele conțin proteine.

Această deosebire le afectează și modul în care sunt digerate. Ca să înțelegi mai bine la ce ne referim, să aruncăm o privire asupra acestui proces misterios. Alimentele încep să fie digerate în cavitatea bucală, acolo unde enzimele din salivă descompun carbohidrații. Digestia continuă în stomac, unde acidul gastric începe să descompună proteinele, și se încheie în intestinul mic, locul în care carbohidrații sunt transformați în glucoză, iar proteinele, în peptide și aminoacizi, eliberând vitaminele și mineralele în fluxul sangvin.

Iar acesta este principalul motiv pentru care ar trebui să limitezi consumul de fructe și legume împreună. Fiind digerate în mod diferit (fructele sunt imediat descompuse, în timp ce legumele mai trebuie să aștepte), ele pot cauza perturbații în procesul de digestie.

Am motive să mă îngrijorez?

Nu, nu îți vom interzice ca de acum încolo să mai consumi roșii și castraveți sau să incluzi câteva boabe de rodie în salată. Regula combinării alimentelor, deși pleacă de la principii cât se poate de sensibile, nu va avea un impact prea mare asupra noastră. Organismul uman este un mecanism perfect alcătuit, care, atunci când pleznește de sănătate, merge brici, fiind capabil să digere în același timp toate aceste substanțe nutritive.

Dar, așa cum ai remarcat, cu siguranță, am făcut o mică precizare: poți combina după bunul plac fructe și legume, atât timp cât ai o sănătate de fier și un stomac de oțel. Dimpotrivă, dacă ai probleme cu digestia, lucrurile se schimbă, iar teoria combinării alimentelor ar trebui deprinsă pe de rost. În caz contrar, poți ajunge să suferi de indigestie, crampe stomacale, grețuri, vărsături, constipație și diaree. Nu sună prea bine, nu?

indigestie

Un alt factor de care ar trebui să ții cont sunt valorile de glicemie pe care le-ai obținut la ultimele tale analize. Chiar dacă zahărul și carbohidrații din fructe sunt de preferat celor din sortimentul tău preferat de înghețatăt, acest lucru nu ar trebui să te încurajeze să consumi struguri sau pepene cu un apetit scăpat de sub control. Dacă te confrunți cu risc de diabet sau suferi de această teribilă afecțiune, fructele și legumele nu ar trebui să se afle împreună în farfuria ta!

Există totuși o excepție: fructele pot fi consumate fără frică alături de legumele verzi proaspete, mai ușor de digerat. Este motivul pentru care spanacul apare atât de des în compoziția rețetelor tale preferate de smoothie.

La ce ar trebui să fii atentă

Teoria combinării alimentelor nu și-a spus singurul cuvânt cu interdicția de a consuma fructe și legume împreună, ci mai are și alte observații de făcut!

Limitează consumul de proteine și carbohidrați împreună! Proteinele (ouăle, laptele, fructele de mare, soia, fasolea) nu au o relație prea plăcută pentru digestia ta cu carbohidrații (cereale, pâine, orez, paste, cartofi, dulciuri).

Nu bea apă în timpul mesei. Se spune că apa diluează sucurile gastrice, îngreunând digestia. E un sfat de care trebuie să ții cont!

Ai grijă cum combini fructele! Cele dulci și cele acide nu sunt cele mai bune amice din lume!

Păstrează mesele simple. Da, știm, cu atâtea superalimente, lăudate intensiv, este ușor să ajungi la concluzia că le poți arunca pe toate în farfurie sau în bolul de salată, dar, dacă vrei o digestie ușoară, păstrează-ți mesele cât mai frugale.

Mai jos, îți prezentăm și un top al celor mai sănătoase alimente pe care să le incluzi în dieta ta. Acum, cunoștințele tale despre nutriție nu mai au rival!

Tu vei renunța să mai consumi fructe și legume împreună?

Surse foto: iStock

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!