Dieta antidiabetică: 6 alimente care te ajută să ții sub control boala

Vineri, 13.01.2017
de Alexa Galgau

Diabetul de tip 2 poate fi prevenit printr-un stil de viață sănătos, însă, având în vedere că în ziua de azi avem atât de multe tentații în jur, foarte mulți dintre noi ajungem să facem excese și să împingem organismul la limită. Pentru cei care descoperă că au diabet de tip 2, o viață echilibrată și un regim alimentar bine gândit sunt două arme esențiale pentru a ține în frâu boala și pentru a evita complicațiile.

Descoperă șase alimente care fac parte din dieta antidiabetică și care te ajută să menții glicemia la un nivel normal!

Dieta antidiabetică: șase alimente esențiale

  1. Broccoli: nu este degeaba considerat unul dintre cele mai sănătoase alimente din lume! Broccoli este perfect pentru dieta antidiabet, deoarece conține un compus numit „sulforafan”, care declanșează mai multe procese antiinflamatorii ce îmbunătățesc glicemia și protejează vasele de sânge de consecințele problemelor cardiovasculare, care reprezintă adesea o complicație a diabetului. Totodată, sulforafanul declanșează mecanismele naturale de detoxifiere ale organismului, transformând enzimele periculoase în compuși care pot fi mai ușor eliminați de organism. 


    broccoli

  2. Afinele: aceste delicioase fructe de pădure sunt printre cele mai eficiente când vine vorba despre ținerea în frâu a diabetului. Ele conțin fibre insolubile, care ajută la eliminarea grăsimilor din organism, dar și fibre solubile, care încetinesc procesul de golire a stomacului, îmbunătățind astfel controlul glicemiei. Într-un studiu realizat în America, persoanele care au consumat doar 120 ml de suc de afine pe zi, timp de 12 săptămâni, au avut la final un nivel mult mai bun al glicemiei, precum și o memorie mai bună. Cercetătorii cred că aceste efecte apar datorită antocianinelor din afine, niște chimicale care reduc grăsimile și stimulează eliberarea de adiponectină, un hormon care reglează glicemia.

  3. Fulgii de ovăz: sunt recomandați în orice dietă, dar sunt în special benefici în dieta antidiabetică sau în dieta de prevenirea a diabetului. Fulgii de ovăz conțin o cantitate însemnată de magneziu, care echilibrează producția de insulină din organism. Un studiu realizat pe o perioadă de opt ani a dezvăluit faptul că o dietă bogată în magneziu și fibre a scăzut riscul de a face diabet, în cazul femeilor, cu până la 19%, iar în cazul femeilor care consumat zilnic fulgi de ovăz, o scădere a riscului cu până la 31%. Este de la sine înțeles că și dacă ai diabet poți beneficia enorm de pe urma acestui aliment.

  4. Pește: se știe de mult timp că peștele este perfect pentru dietele de slăbit, dar este totodată și unul dintre cele mai sănătoase și benefice alimente pentru diabetici. Există foarte multe studii, de ordinul miilor, care arată că persoanele care au un nivel ridicat de grăsimi Omega-3 în sânge au și mult mai puține inflamații în corp. În plus, consumul regulat de pește protejează inima, prevenind în special atacul de cord.

  5. Ulei de măsline: dacă ne inspirăm din dieta mediteraneeană, una dintre cele mai sănătoase din lume, putem preveni complicațiile diabetului pe termen lung. Uleiul de măsline este esențial în dieta antidiabetică și este o sursă de acizi grași mononesaturați, care oferă elasticitate vaselor de sânge și protejează inima. În plus, acest ulei este bogat în antioxidanți care protejează toate celulele corpului de acțiunea radicalilor liberi.

    ulei de masline
  6. Spanacul: pentru cei care nu au încă diabet, dar prezintă un risc ridicat de a face această boală, spanacul este un aliment care poate scădea riscul cu până la 20%, dacă este consumat cu regularitate. Iar pentru cei care deja suferă de diabet, el nu trebuie să lipsească din alimentație, deoarece este bogat în vitamina K, în magneziu, folați, fosfor, potasiu și zinc, nutrienți esențiali în echilibrarea proceselor din organism și, implicit, a glicemiei.

Aceste alimente sunt cele mai benefice când vorbim despre dieta antidiabetică, dar ele ar trebui consumate de toată lumea, pentru că au numai beneficii pentru organism!

Află cum se poate face diabet pe bază de stres și de ce poluarea din aer dăunează mai mult diabeticilor decât altor categorii de oameni.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

4.3 (6)

Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

Cauta un furnizor in zona ta

Ai nevoide de un SFAT?

Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

întreabă

LIKE si intra in universul divelor!