Nu Skin
Adevarata Stare de Bine
Optezi sa Impresionezi

Cele mai bune vitamine pentru ochi: ia-ti portia in fiecare zi!

Viorica Ghinea, redactor

Odata cu inaintarea in varsta, vederea incepe sa se deterioreze treptat, insa o dieta adecvata si suplimentele alimentare pot sa previna instalarea afectiunilor oculare, conform specialistilor. Iata care sunt cele mai bune vitamine pentru ochi, ce nu ar trebui sa iti lipseasca din dieta zilnica!

Vitamina A, esentiala pentru ochi sanatosi

ochi sanatosi

Inaintarea in varsta, suprasolicitarea ochilor (statul la calculator si la televizor multe ore, cititul la lumina slaba, etc.) si soarele iti pot provoca neplaceri mari cu timpul, de aceea este obligatoriu sa asiguri organismului tau vitaminele necesare pentru o vedere buna. Vitamina A are un rol important pentru sanatatea oculara: ajuta ochii sa se adapteze la schimbarile de lumina, previne aparitia cataractei si a sindromului de ochi uscati, avand rol protector.

Consuma regulat alimente bogate in aceasta vitamina, cum ar fi: oua, lapte, ficat si alte organe interne. Pune accent pe legume si fructe de culoare galbena, potocalie sau verde (morcovi, ardei, cartofi dulci, dovleac, mango, piersici, pepene galben, spanac, broccoli).

Vitamina C - printre cele mai importante vitamine pentru ochi

Si vitamina C este importanta pentru sanatatea ochilor, deoarece protejeaza cristalinul si previne formarea anumitor afectiuni (cataracta, glaucom, etc). Persoanele care au o meserie suprasolicitanta din punct de vedere fizic, care se confrunta des cu stari stresante, fumatorii inraiti, consumatorii de alcool sau medicamente in exces trebuie sa isi asigure o cantitate de vitamina C mai mare. Prin urmare, pe langa alimentele ce au in compozitia lor aceasta substanta (citricele, macesele, catina, capsuni, varza kale, coacazele, kiwi, verdeturi, conopida, rosiile), trebuie sa administreze si suplimente alimentare.

kiwi

Vitamina E are rol de protectie

La fel ca si celelalte vitamine recomandate pentru ochi, vitamina E protejeaza ochii de procesele distructive care apar de-a lungul timpului, dar si de efectele nocive ale soarelui. Doza zilnica de vitamina E ar trebui sa fie de 12-15 mg si o poti procura din alimente precum acestea: migdale, nuci, alune, seminte de floarea-soarelui, uleiuri vegetale (ulei de masline, ulei de rapita, ulei de migdale, etc.), ceapa, rosii, broccoli, avocado, masline, papaya.

Complexul de vitamine B, aliatul unei vederi bune

Printre cele mai importante vitamine pentru ochi se numara si cele din complexul B (B2, B6, B9, B12), fiecare avand rolul ei.

Vitamina B2 ajuta ochii sa se adapteze la lumina, atenueaza oboseala oculara si mareste acuitatea vizuala. O poti gasi in carne, oua, organe interne (ficat, rinichi), produse lactate, produse din cereale integrale.

produse lactate

Vitamina B6 regleaza tensiunea oculara si protejeaza canalele oculare. O gasesti in alimente precum pastai, carne, produse lactate si din cereale integrale.

Vitamina B9 este utila in cazul deficientelor de vedere. Asadar, daca ai astfel de probleme de sanatate de acest tip, consuma carne, lapte, nuci si multe fructe.

Vitamina B12 are rol protector pentru ochi si se gaseste in carne, ficat, oua, peste si produse lactate, in special.

Acestea sunt cele mai importante vitamine pentru ochi si au un rol esential pentru mentinerea sanatatii oculare. De aceea,  este bine sa consumi alimente ce le au in compozitie, pentru a evita instalarea prematura a anumitor afectiuni.

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

3.8 (8)

Vezi cele mai noi video-uri de pe divahair.ro

Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    LIKE si intra in universul divelor!