Adevarata Stare de Bine
Nu Skin
YOUNG&BEAUTIFUL

Cinci motive pentru care te simţi obosită tot timpul

Miercuri, 11.11.2020

Din ce în ce mai multe femei îşi pun această întrebare cu o frecvenţă tot mai mare. Lipsa de energie ne privează de momente plăcute alături de cei dragi, ne face mai puţin productive la locul de muncă şi, în general, nu ne permite să ne simţim împlinite şi fericite.

Dacă şi ţie ţi se întâmplă să te simţi obosită aproape întreaga zi, indiferent de cât de mult dormi, iată care ar fi cinci motive pentru această stare neplăcută.

femeie adormita la masa

  1. Motive medicale - Este important să ştii că starea de oboseală perpetuă ar putea fi un simptom al unor afecţiuni care trebuie luate în serios. Una dintre aceste afecţiuni este anemia, care apare, de obicei, din cauza lipsei de fier din dietă sau, pe fond nervos, în perioadele de stres accentuat. Fibroamele uterine, care sunt catalogate din punct de vedere medical ca fiind tumori benigne, cresc, de asemenea, șansele de a face anemie. Hipotiroidismul este o altă boală care poate avea ca simptom oboseala cronică. Glanda tiroidă este responsabilă de reglarea metabolismului și a nivelurilor de energie. Dacă suferi de hipotiroidism, este foarte probabil să te simţi frecvent foarte obosită şi să fii mai puţin dispusă să interacţionezi cu cei din jur. Aşadar, dacă ţi se pare că starea ta de letargie nu este justificată, ar fi indicat să faci un control medical.
  2. Dieta - Dacă dieta ta conţine multe alimente procesate cu un conținut ridicat de zahăr și de carbohidrați, atunci starea ta de oboseală poate fi cauzată de fluctuaţiile rapide ale zahărului din sânge. Asta înseamnă că mâncarea pe care o consumi îţi oferă o creștere temporară a nivelului de energie, dar, pentru că alimentele nu reprezintă surse nutriţionale echilibrate, atunci când zahărul din sânge scade, este posibil să te simţi foarte obosită şi să ai nevoie de alte produse bogate în zahăr pentru a obține un alt impuls energetic. O astfel de dietă nu numai că îţi va afecta silueta, dar perpetuează un ciclu în care mănânci alimente nesănătoase pentru a te simţi mai productivă şi mai dinamică, pentru ca în final să te simţi şi mai obosită. O dietă echilibrată bazată pe cereale integrale, fructe şi legume, carne slabă şi lactate de bună calitate îţi va oferi energia necesară pentru a face tot ce îţi doreşti.
  3. Nu te relaxezi suficient - Relaxarea este foarte importantă pentru un stil de viaţă sănătos, dar foarte multe femei întâmpină probleme în ceea ce priveşte deconectarea de la stresul şi grijile cotidiene. Pentru că creierul funcţionează pe baza unor tipare, ca să poţi ajunge să te relaxezi la finalul unei zile solicitante, un ritual de seară este foarte benefic. În funcţie de pasiunile şi personalitatea ta, poţi alege să faci ceva plăcut, chiar dacă este doar pentru o jumătate de oră. Poţi ţine un jurnal al recunoştinţei, în care să te concentrezi pe aspectele pozitive ale zilei, poţi face yoga, o plimbare în parc cu animalul de companie sau să îţi umpli cada cu apă, să arunci în ea o bomba de baie şi să te relaxezi ascultând muzică. Important este să găseşti metoda care îţi ia gândul de la problemele pe care crezi că o să le rezolvi supraanalizându-le. Detalii aici!
  4. Probleme cu somnul - Aceasta este cauza cea mai evidentă a unei stări de oboseală prelungite. Totuşi, multe dintre noi ne evaluăm somnul doar în funcţie de numărul de ore dormite, ceea ce este eronat. Aşa cum poate deja ai constatat, poţi dormi chiar şi opt sau nouă ore pe noapte şi să te trezeşti obosită şi lipsită de energie. Calitatea somnului este cea care contează cel mai mult. Pentru a beneficia de un somn de calitate, asigură-te că mergi la culcare şi te trezeşti la aceleaşi ore în fiecare zi, astfel încât să îi permiţi organismului să îşi regleze propriul ciclu somn - stare de veghe. De asemenea, pentru un somn odihnitor, asigură-te că dormitorul tău este bine aerisit înainte de culcare, evită o cină foarte consistentă şi încearcă să închizi orice dispozitiv electronic cu cel puţin o oră înainte de culcare. Jumătate de oră de lectură sau o conversaţie plăcută cu partenerul sau copiii sunt activităţi mult mai relaxante care te vor ajuta să te odihneşti mai bine.
  5. Nu faci mişcare - Poate părea contraintuitiv să recomanzi unei persoane care se simte obosită să facă mişcare, dar lipsa de activitate fizică are consecinţe serioase asupra metabolismului tău şi asupra stării tale generale de bine. Nu numai că 30 de minute de mişcare în aer liber te vor ajuta să dormi mai bine, dar atunci când te simţi letargică şi obosită, îţi pot ridica semnificativ nivelul de energie. Alege o activitate care îţi place - yoga, aerobic, jogging, badminton în parc cu copiii - şi acordă-i cel puţin jumătate de oră din timpul tău. Efectele se vor face simţite în scurt timp şi vei fi bucuroasă că ai luat această decizie.

Împovărate de numeroase probleme, jonglând cu multe atribuţii şi roluri, multe femei se simt frecvent obosite, iar cauzele acestei stări nu sunt întotdeauna evidente. Cu puţină grijă pentru un stil de viaţă mai echilibrat, te vei simţi din nou în formă mai repede decât credeai!

Sursă foto: Pexels.com

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoie de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!