Adevarata Stare de Bine
Eat Positive
Nu Skin

Totul despre proteina din lapte

Joi, 22.02.2018
de Luiza Andronache

Proteina din lapte este un tip de proteină derivată din laptele filtrat și este formată din proteine din zer și cazeină. Este tratată în general într-un mod care va menține aceste proteine cât mai aproape de starea lor naturală, dar într-o formă pură.

Procesul delicat de purificare a proteinei din lapte este unul care asigură minimalizarea denaturarii proteinelor, astfel că profilul aminoacidului rămâne nealterat calitativ. Proteina din lapte este o excelentă sursă de calciu, bogată în aminoacizi și cu conținut scăzut de grăsimi.

Află mai jos totul despre proteina din lapte și beneficiile sale extraordinare!

pahar cu lapte

Ce înseamnă proteina din lapte

Proteina din lapte se formează, în principal, din cazeină și din unele proteine din zer care se găsesc în lapte. Atunci când laptele este procesat, aceste elemente se purifică treptat. Carbohidrații și mare parte din grăsimi sunt îndepărtate și astfel se creează un concentrat de proteină din lapte.

Proteina din zer este, într-adevăr, o sursă foarte bună de proteine, dar este rapid digerată. Acest fapt face să nu fie chiar sursa ideală de proteină universală. În schimb, proteina din lapte conține multă cazeină, care este o sursă excelentă de aminoacizi benefici pentru organism. 

Eliberarea treptată a proteinei din lapte

Atunci când proteinele din lapte sunt cât mai aproape posibil de starea naturală, corpului îi ia mai mult timp să le digere. Acest lucru face ca proteina din lapte să fie o sursă ideală de carbohidrați cu eliberare treptată și o alegere nutrițională excelentă, chiar și înainte de culcare.

Pe măsură ce proteina din lapte este digerată treptat, ea formează un fel de gel în intestin care este absorbit treptat pe o perioadă de câteva ore, fapt ce oferă o sursă bună de aminoacizi care va fi folosită în mod continuu de organism.

Proteina din lapte și sinteza proteinelor

Proteina din lapte nu are un impact puternic asupra sintezei proteinelor, deoarece intră foarte lent în fluxul sangvin. Cu toate acestea, studiile au arătat că proteinele din lapte măresc sinteza proteinelor pentru o perioadă considerabil mai mare decât zerul simplu, de exemplu.

sticle cu lapte

Proprietățile cu eliberare lentă ale proteinei din lapte fac ca aceasta să fie ideală pentru prevenirea leziunilor musculare, de exemplu. Mușchii din corpul uman sunt protejați pe măsură ce „consumă” această proteină.

În plus, consumul proteinei din lapte cu puțin timp înainte de culcare poate fi o alegere bună, tocmai datorită timpului îndelungat de absorbție. Alte surse de proteină se absorb rapid.

Iată câteva exemple privind rata de absorbție a diferitelor tipuri de proteine:

- Proteine din zer hidrolizat: 10-30 de minute;
- Proteine din zer izolat: 30-60 de minute;
- Concentrat proteic din zer: 60-90 de minute;
- Proteina din lapte: până la 7 ore.

Trăim vremuri foarte permisive, cu nenumărate opțiuni la îndemână, astfel încât să consumăm ceea ce este benefic pentru sănătate poate fi chiar simplu cu puțin ajutor și o bună informare.

De altfel, nenumărate cercetări realizate până acum au arătat că proteina din lapte este ideală a fi consumată înainte de culcare și nu numai. Chiar și în timpul zilei, proteina din lapte este o sursă bună de proteine, mai ales dacă, dintr-un motiv sau altul, nu este nevoie de una cu eliberare imediată.

lapte

Ce conține laptele

Despre beneficiile laptelui s-au făcut sute de studii până acum. În urma acestora, s-a constatat că laptele conține substanțe nutritive esențiale pentru organismul uman, precum:

- Proteine - ajută la repararea țesutului muscular;
- Calciu - un aliat în dezvoltarea oaselor și a dinților;
- Riboflavine - ajută la transformarea alimentelor în energie;
- Potasiu - păstrează tensiunea arterială în limitele normale;
- Fosfor - ajută la întărirea oaselor; 
- Vitamina D - favorizează menținerea sănătății oaselor;
- Vitamina B12 - cu rol important în formarea globulelor roșii și menținerea sănătății țesutului nervos;
- Vitamina A: susține sistemul imunitar, sănătatea ochilor și a pielii;
- Vitamina B3 (niacina): metabolizează zaharurile în acizi grași.

Beneficiile consumului de lactate

Oamenii de știință au arătat într-un studiu că persoanele care consumă lapte au un risc mai mic cu 15-20% de morbiditate din cauza unor afecțiuni cum sunt cele cardiace sau accidentul vascular cerebral. Iar bolile cardiovasculare nu sunt singurele maladii influențate de consumul de lapte.

Multe alte cercetări realizate în ultima decadă arată o scădere a incidenței deceselor pe fondul bolilor precum diabetul de tip 2, cancerul de colon sau cancerul de vezica urinară.

Maladiile cardiovasculare ocupă un loc fruntaș atunci când vine vorba de cauze de deces în țara noastră. Cu o incidență mult prea mare, aceste boli pot fi ținute sub control dacă se adoptă un stil de viață sănătos.

Un studiu recent a relevat că bărbații care au consumat lactate au avut un risc mult mai mic de a suferi de accidente vasculare cerebrale sau infarct în comparație cu cei care nu au inclus produsele din lapte în dietă. Alte studii arată că aportul crescut de calciu din lapte determină o scădere a nivelului colesterolului rău și o creștere a celui bun.

femeie care toarna lapte in pahar

De asemenea, s-a constatat că persoanele care consumă lapte și produse lactate sunt mai suple decât cele care nu obișnuiesc să facă asta cu regularitate.

Consumul de lactate este asociat cu scăderea ponderală, în special din regiunea abdominală, fapt important, de altfel, pentru că grăsimea abdomenului, în mod special, este asociată cu mai multe problemele de sănătate.

Un alt studiu realizat în urmă cu câțiva ani a arătat că bărbații care au consumat în medie 1,5 pahare de lapte pe zi au avut un risc cu 35% mai mic de a face cancer colorectal decât cei care au consumat mai puțin de 2 pahare cu lapte pe săptămână.

Și femeile sunt mai protejate dacă obișnuiesc să consume zilnic lapte. O cercetare recentă arată că cele care beau mai mult lapte în copilărie și fac asta și la vârsta adultă au un risc mai mic de a dezvolta cancer mamar.

Nu uita să îți întrebi medicul sau nutriționistul despre proteina din lapte și beneficiile laptelui!

Află și care sunt greșelile pe care le faci când consumi lapte!

Surse foto: Pexels, Pixabay

Cum ti s-a parut articolul? Voteaza!

0 (0)
Abonează-te la newsletterul DivaHair!
Va rugam sa completati campurile necesare.

    Ti-a placut articolul? Urmareste DivaHair pe Facebook sau pe mail!

    Cauta un furnizor in zona ta

    Ai nevoide de un SFAT?

    Adauga o intrebare la care vrei sa primesti raspuns. Comunitatea DivaHair te ajuta.

    întreabă

    LIKE si intra in universul divelor!